Dan Kaminsky hyödyntää suomalaisen yrityksen visualisaatioita

attachment:AttachmentRepo/kaminsky-video-middle.png

2008-08-07, Oulu

Dan Kaminsky avasi Black Hat -tietoturvakonferenssin odotetuimman puheenvuoron suomalaisen yrityksen, Clarified Networksin, visualisaatiolla. Täydelle salille esiintynyt Dan Kaminsky otti yhteyttä suomalaiseen verkkovisualisointiyritykseen keräämänsä datan kanssa toiveena koostaa näyttävä visualisaatio siitä, miten maailma reagoi Kaminskyn esittelemään vakavaan DNS-ongelmaan.

"Wow, this is pretty cool", kommentein varustettu linkki videoon löytyy esimerkiksi Dan Kaminskyn http://www.doxpara.com/ nettisivustolta. Visualisaatiota tullaan ensiesityksen jälkeen käyttämään laajasti myös muissa yhteyksissä, esimerkiksi Black Hatin yhteydessä pidettävässä DEFCON-tapaamisessa. Visualisaatio on kiinnittänyt monien tietoturvatutkijoiden huomion, koska se esittelee merkittävän haavoittuvuuden korjaamisprosessin edistymisen visuaalisesti. Erityisesti asiantuntijat, jotka työskentelevät haavoittuvuuksien parissa tulevat varmasti viittamaan visualisaatioon lähitulevaisuudessa.

Clarified Networks on oululainen kasvuyritys, joka on erikoistunut tarjoamaan ratkaisuja monimutkaisen verkkotiedon ymmärtämiseen. Lisätietoa Kaminskyn visualisaatiosta ja Clarified Networksin tuotteista löytyy yrityksen nettisivuilta ja blogista: http://www.clarifiednetworks.com.

Jani Kenttälä, Teknologiajohtaja
Clarified Networks Oy
contact@clarifiednetworks.com

Tietoa Clarified Networksista

Clarified Networks Oy on Oululainen yritys, joka on erikoistunut yhteistyötä tukeviin tietoverkkojen analysointimenetelmiin. Kehitämme tuotteita ja palveluja, jotka tarjoavat selkeitä ja tehokkaita tapoja liikenneauditteihin, verkko-ongelmien selvitykseen ja haittaohjelmien analyysiin. Työkalujen ja menetelmien kehitys aloitettiin vuonna 2002 Oulun yliopiston tietoturvallisen ohjelmoinnin tutkimusryhmän (OUSPG) tutkimuksessa, jonka tuloksien kaupallistamiseen yritys on perustettu.

CategoryPressRelease